niedziela, 5 sierpnia 2012

caye caulker. belize.



Tu jest jak w raju. Trudno opisać słowami. Że niemal wszystko jest zachwycające to zacznę od tego co sprawia, że nadal wierzę, że to miejsce mi się nie przyśniło. Mają tu mocno słoną wodę, przy dłuższym pływaniu bywa to uciążliwe, a po wyjściu z morza kleję się do wszystkiego. W dzień słońce nie żałuje promieni, więc bywa tu na prawdę ciepło.... gorąco.



czy wiecie.... coś na temat Belize?

Ciekawostek tu sporo, więc nie mogłam się zdecydować na jedną. Belize to niewielkie państwo w Ameryce Północnej. Głównym językiem jest tu angielski, mimo tego że wszystkie sąsiednie państwa mówią po hiszpańsku nie dziwi to gdy dodam, że głową państwa jest królowa Elżbieta II. Tak, tak ta sama co w Anglii. :) Stolicą jest Belmopan wybudowany po tym jak huragan Hattie w 1961 roku poważnie uszkodził ówczesną stolice Belize Citi.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------



Wczoraj znów zwiedziłyśmy nieco Morze Karaibskie od wewnątrz. Pływałyśmy z innym rodzajem rekina, ale tym razem wikipedia zawiodła, więc nie wiem jak jest po polsku nurse shark. W każdym razie mały, acz mięsożerny. Oprócz tego miałyśmy okazję spotkać mnogość kolorowych ryb, płaszczki, żółwie morskie, murenę, i trzy osobniki jakiegoś ssaka morskiego, którego tożsamości nadal nie udało mi się ustalić.



Co raz bardziej zaczynam doceniać ciemne tatusiowe geny. Przez cały pobyt w obu amerykach nie udało mi się jeszcze poparzyć słońcem. Stosuję filtr 20 i to zazwyczaj na najbardziej strategiczne miejsca, ale w zupełności mi to wystarcza. W odróżnieniu do całej reszty zaopatrzonej w +50 i nie raz już przysmażonej.



3 komentarze:

  1. nurse shark? ja proponuję: oddziałowa ;))) buziaki!!

    OdpowiedzUsuń
  2. trafiony zatopiony. przez pięć minut nie mogłam przestać się śmiać. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. moja mama znalazła, że nazwa polska to rekin wąsaty.
    ale jak dla mnie to grube niedopatrzenie, że nie oddziałowa. :)

    OdpowiedzUsuń